Parafia św. Mikołaja w Miszewku Strzałkowskim

Wydarzenia - 2008 . 07 . 15-20 Światowe Dni Młodzieży w Sydney.

Światowe Dni Młodzieży w Sydney, 15-20.07.2008

Na spotkanie z Papieżem Benedyktem XVI wybrało się około 2 tys. pielgrzymów z Polski. Grupa z Płocka przyłączyła się do grupy z Gdańska (łącznie 34 osoby, w tym 6 kapłanów). Nasz pobyt rozpoczęliśmy w Melbourne (30.06.2008) w Parafii Dobrego Pasterza, gdzie pracują polscy kapłani. Mieszkaliśmy w szkole katolickiej. W pobycie towarzyszyła nam miejscowa młodzież. Zwiedziliśmy miasto, zoo i winnice.
Po kilku dniach udaliśmy się do Adelajdy (3 dni autokarem, ok. 1000 km). Po drodze piękne widoki, góry i brzeg Morza Tasmańskiego i skały wystające z wody nazwane Dwunastoma Apostołami. W Adelajdzie mieszkaliśmy u polskich rodzin. Niezapomnianym wyjazdem była wizyta na Wyspie Kangurów. Czas wypełniały zajęcia integracyjne i wspólne nabożeństwa i zabawy. Odbyło się też sadzenie drzewek, gdyż w Australii kładzie się duży nacisk na ekologię.
Po tygodniu ruszyliśmy w trasę tym samym autokarem do Sydney. Do przebycia zostało 1500 km w trzy dni. Po drodze ciekawa podróż przez pustynię i wspaniały czerwono-ognisty zachód słońca oraz dzikie kangury i owce.
W Sydney mieszkaliśmy w Parafii i Szkole Katolickiej Chrystusa Króla. Głównym punktem było czuwanie nocne w sobotę 19 lipca oraz Msza św. 20 lipca o g. 10.00 (2 w nocy czasu polskiego) pod przewodnictwem Papieża Benedykta XVI, którą odprawiałem w intencji Parafian z Miszewka Strzałkowskiego. Po odlocie Papieża do Rzymu zwiedzaliśmy Sydney (wieża widokowa, zoo, oceanarium. Na koniec cztery dni byliśmy w Cairns zobaczyć las tropikalny i rafę koralową.
Była to okazja do nawiązania kontaktów z tamtejszą Polonią, a młodzież często nawiązywała przyjaźnie z młodzieżą australijską. Też mieliśmy możliwość poznać radości, ale i zagrożenia Kościoła Katolickiego w Australii.